اهلا و سهلا

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اهلا بكم اصدقائى الاعزاء .....اسعدنى تشريفكم لى و ارجو ان تجدوا كل ما يفيد
طب و علوم...صحة و جمال..رجيم و رشاقة

الجمعة، 22 يناير 2010

الزمالة المصرية لطب الاسرة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هذا الموضوع تم انشاؤه لافادة كل من يريد ان يعرف اى تفاصيل عن الزمالة المصرية لطب الاسرة
حيث اننى قد حصلت عليها بنجاح و الحمد لله و على اتم استعداد لتقديم المساعدة للجميع اوجة الله لتعم الفائدة
اتركوا اسئلتكم و سوف اقوم بالرد عليها يالترتيب ان شاء الله
مع تمنياتى بالتوفيق للجميع

هناك 3 تعليقات:

  1. الف الف مبروك ويارب دايما من تقدم لاخر
    كنت عايزه استفسر منك على كزا نقطه
    انا الان فىاجازه رعايه طفل من وزاره الصحه فبفكر اخد دبلومه طب الاسره من النقابه فايه رايك وممكن بعدها ااقدم فى الزماله او افضل بالدبلومه على حسب الظروف فهل تدريباتها صعبه ونوبتجيات وكده لانى مش عايزه اى تخصص فيه نوبتجيات فياريت اعرف كان ايه نظامهم وبالنسبه للزماله فى القاهره بيدربوا اطباء طب الاسره فين يا ريت تجاوبينى على كل النقاط وجزاك الله كل خير

    ردحذف
  2. الف شكر و عقبالك
    و بالنسبة لاستفسارك بخصوص الدبلومة اعتقد هتبقى انسب ليكى لانك مش عايزة نوبتجيات لان الزمالة فيها نوبتجيات طبعا حسب التخصص ولا تقل عن مرة فى الاسبوع 8 ساعات بعد ساعات العمل او حسب الاتفاق مع الزملاء فى المستشفى
    و التدريب مش صعب و لا حاجة بس المهم الالتزام و انا انصحك ما تبدأيش اى حاجة الا لما ظروفك تكون مناسبة عشان محدش يضايقك
    و بالنسبة لاماكن التدريب كتير و بتتغير كل فترة و انا مش متاكدة بالظبط فين فى مصر عشان انا كنت فى اسماعيلية و ممكن تسألى فى الزمالة نفسها او على الموقع بتاع الزمالة نفسه
    يا رب اكون افدتك و فى انتظار ردك
    و استفساراتك
    و كمان مرة الف شكر على المرور الكريم

    ردحذف
  3. دكتوره نها بعد اذنك ممكن حضرتك تدينا فكره عامه عن تخصص طب الاسره ونظام العمل والشغل ولو فكرت افتح عياده هيكن ايه النظام ولو حبيت اسافر فرص السفر اخبارها ايه لاني بصراحه جاتلي النيابه بس خايف استلم

    ردحذف